Sök

Frågor och svar

Leveransfrågor

  • Vilka fraktmetoder erbjuder ni?

    Fyll i ditt postnummer i kassan för att se vilka fraktmetoder vi erbjuder på just din ort. Vilka fraktmetoder du kan välja mellan påverkas också av vad du har i din varukorg och hur skrymmande varorna är.

    Vi samarbetar med Postnord, Instabox, Airmee, Citymail och DB Schenker. Vi har daglig hämtning från samtliga våra speditörer.

  • Hur snabbt får jag min order?

    När du beställer hos oss kan du vara trygg med att varan finns i lager. Om varan går att köpa så finns den på lagerhylla hos oss, redo för omgående leverans. Leveranstid skiljer sig beroende på fraktsätt, och du ser i kassan hur många dagar du kan räkna med. Ofta kommer du hitta flera fraktsätt med leverans inom 1-2 vardagar.

  • Hur spårar jag min order?

    När vi skickat din order får du ett sändningsnummer och spårningslänk per mejl. Med detta kan du spåra din försändelse. Om du vill följa ditt paket rekommenderar vi att ladda ner någon av följande appar, beroende på vilket fraktsätt du valt.

    - Mina paket
    - Airmee
    - Instabox
    - Postnord

Orderfrågor

  • Var kan jag få svar på produktfrågor?

    Vi kan inte allt, men vi kan mycket. Så om du har några frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta vår kundtjänst!

  • Jag fick ingen orderbekräftelse, när kommer den?

    Din orderbekräftelse skickas strax efter att du lagt din order. Titta gärna i skräpposten om du inte har mottagit din bekräftelse. Om du inte fått den efter 10 minuter, kontakta gärna vår kundtjänst så kollar vi om mejladressen är felstavad eller om det är något annat som gått tokigt.

  • Kan jag avbeställa eller ändra min order?

    Vi kan aldrig lägga till en produkt i en redan lagt order. Andra ändringar kan ofta göras, förutsatt att ordern inte hunnit börjat hanteras på vårt lager. Detsamma gäller om du vill avbeställa din order. Vår kundtjänst och vårt lager har olika arbetstider, så även om du mejlat oss är det inte säkert att kundtjänst hinner hantera ditt ärende före lagret har påbörjat din order. En order som börjat hanteras på vårt lager kan inte stoppas. Däremot går det naturligtvis att göra en retur enligt vår ordinarie ångerrätt.

    Om du vill göra en ändring eller avbeställning, vänligen kontakta oss här.

  • Kan jag ändra leveransadress?

    Det kan vi ofta göra, förutsatt att ordern inte hunnit börjat hanteras på vårt lager. Vår kundtjänst och vårt lager har olika arbetstider, så även om du mejlat oss är det inte säkert att kundtjänst hinner hantera ditt ärende före lagret har påbörjat din order. En order som börjat hanteras på vårt lager kan inte justeras.

    Om du vill ändra adress på en lagd order, vänligen kontakta oss här.

    Har du beställt leverans till paketskåp/ombud kan ändringar ofta göras i respektive speditörs app.

  • Hur beställer jag som företagskund/skola?

    I vår kassa kan du högst upp välja "Företagskund". Om du vill se alla priser exklusive moms när du handlar så kan du välja "Företag/Skola" högst upp eller längst ner på sajten. Vår kundtjänst hjälper gärna till vid frågor eller offert vid större inköp.

Betalning

  • Vilka betalsätt erbjuder ni?

    Till både privat- och företagskunder erbjuder vi genom Walley följande betalsätt:
    Faktura, 30 dagar (+19 kr)
    Kortbetalning
    Banköverföring
    Delbetalning
    Swish

  • Jag har valt att betala mot faktura. När får jag den?

    Din Walley-faktura mejlas inom en dag, efter att vi skickat din order. Har du tappat bort eller inte fått din faktura? Logga in på my.walley.se och ladda ner en fakturakopia. Du kan också hantera ditt köp i Walleys app.

  • Varför kan jag inte välja faktura som betalsätt?

    Det kan bero på din personliga kreditlimit hos Walley, eller något annat kan behöva justeras. Ofta går det att lösa. Kontakta Walley på 010-161 01 00 så hjälper de dig vidare!

  • Varför efterfrågas mitt personnummer i kassan?

    När du anger ditt personnummer så hämtas automatiskt din folkbokföringsadress. Vill du inte ange ditt personnummer kan du istället välja att manuellt ange din adress.

    Om du vill betala mot faktura eller delbetala så krävs personnummer för att Walley ska kunna göra en kreditbedömning.

    Om du handlar som företagskund eller skola så kommer du behöva ange ditt personnummer. Skälet är att förebygga bedrägerier.

  • Jag vill inte ange mitt personnummer. Kan jag ändå handla?

    Ja absolut! I vår kassa kan du trycka på "Vill du inte ange personnummer?" och får då istället manuellt fylla i din leveransadress. Du kan därefter gå vidare med kort, bankbetalning eller Swish.

  • Företagskund: Kan vi få e-faktura via Peppol?

    Ja, är ert organisationsnummer anslutet via Peppol kommer fakturan skickas elektroniskt. Finns bolaget inte i Peppols register kan vi tyvärr inte skicka e-faktura. Fakturan kommer då istället skickas per e-post i pdf-format.

    Vill du som företagskund komma i kontakt med Walley, som sköter vår fakturering, så kan du göra det på b2b@walley.se eller telefon 010-161 00 38.

Returer och reklamation

  • Hur länge har ni öppet köp?

    Du har enligt lag 14 dagars ångerrätt på ditt köp. Om du är medlem i Pen Store Plus erbjuder vi hela 90 dagar öppet köp på alla varor. Det enda undantaget är pennor med personlig namngravyr, eller andra specialbeställda varor.

  • Hur nyttjar jag min ångerrätt?

    Du har 14 dagars ångerrätt, och upp till 90 dagar som medlem i Pen Store Plus. Om du vill returnera en produkt, kontakta vår kundtjänst här och be om en retursedel. Vi har en fast returfraktkostnad på 49 kr. Vänligen notera att ångerrätten inte gäller pennor med personlig gravyr.

  • Hur reklamerar jag en defekt produkt?

    Hör av dig till oss om du önskar reklamera en defekt produkt. Reklamationsrätten gäller för produktionsfel, inte för vanligt slitage eller åldrande av produkt. Har du exempelvis en bläckpatron som du tycker inte räckte tillräckligt länge är det vanligtvis inget som täcks av reklamationsrätten. Du har rätt att reklamera en vara i upp till 3 år från inköp, och du behöver kontakta oss i skälig tid från det att felet har upptäckts.

    Vänligen mejla oss ditt ordernummer, beskrivning av felet samt en bild på produkten. Det är viktigt att du inte slänger produkten innan reklamationen är hanterad, det kan hända att vi kommer behöva ta tillbaka den i retur. Kontakta vår kundtjänst här.

  • Kan jag byta en produkt?

    Det är dessvärre inte möjligt att byta en produkt mot en annan. Sker det inom tiden för din ångerrätt kan du däremot returnera den produkt du inte önskar och samtidigt lägga en ny order på den du hellre vill ha.

Erbjudanden

  • Har ni några kampanjer och erbjudanden?

    Vi har alltid bra erbjudanden! Se vår förstasida för aktuella kampanjer, och missa inte Pen Store Outlet. Bli medlem helt gratis i Pen Store Plus för att vara säker på att inte missa några rabatter. Du kan anmäla dig längst ner på sidan, eller i kassan när du beställer.

  • Hur fungerar rabattkoder?

    Är du medlem i Pen Store Plus kan du ibland få en unik medlemsrabatt. Fyll i rabattkoden i kassan, i fältet "Värdekod". Rabattkoder kan inte kombineras med andra erbjudanden eller rabatter.

    Vill du helt gratis bli medlem i Pen Store Plus? Anmäl dig längst ner på sidan!

  • Jag glömde att ange min rabattkod, går det att lägga till i efterhand?

    Det kan vi ofta hjälpa till med! Kontakta vår kundtjänst här så hjälper vi dig med ditt ärende.

Övriga frågor

  • Är Pen Store en svensk butik?

    Ja, Pen Store grundades i Stockholm i början av 2010 och drivs fortfarande i samma regi. Din order skickas från vårt lager i Västberga i Stockholm.

    Pen Store har sedan starten växt stabilt varje år, finns i dag på flera marknader och sysselsätter runt 30 personer. Bolaget har en årsomsättning på omkring 100 miljoner kronor. Läs mer om oss här.

  • Kan ni gravera in ett namn på pennan?

    En penna med namngravyr är utmärkt present till dig själv eller någon annan. Vi erbjuder personlig lasergravyr på ett stort utval pennor i olika prisklasser. Se alla graverbara pennor här.

    Läs mer om gravyrer här.

  • Hur fungerar prisgarantin?

    Vår prisgaranti omfattar hela sortimentet och innebär att vi matchar andra butikers priser. Läs mer om prisgarantin här.

  • Säljer ni presentkort?

    Vi säljer tyvärr inga presentkort online. I vår butik i Stockholm säljer vi presentkort. De presentkorten är främst för att nyttja i butiken, men vi löser det förstås om man önskar nyttja det online. Ta kontakt vår kundtjänst här.

  • Var ligger er butik?

    Vi finns på Hornsgatan 98 på Södermalm i Stockholm. Sortimentet är begränsat, men du kan handla online för att sedan hämta din order i butiken i Stockholm. Se öppettider och läs mer om Pen Store Hornsgatan här.

  • Jag har sett en produkt på nätet, finns den i butiken i Stockholm?

    Kundtjänst kan tyvärr inte se aktuellt lagersaldo i butiken. Kontakta butiken direkt på 08-515 10 250 (knappval #2) så hjälper de dig!

    Du kan också handla online och välja att hämta din order i butiken i Stockholm. Vi erbjuder alltid fri frakt till butiken, oavsett hur liten din order är.

  • Gör ni reklamtryck på pennor?

    Javisst, vi erbjuder profiltrycka reklampennor i alla prisklasser. Läs mer om pennor med tryck!

  • Vill ni sponsra eller samarbeta med mig?

    Vi gillar både stora och små samarbeten! Läs mer här om att samarbeta med Pen Store.

Logga in

Choose your location