Sök
Bild: CdA Neopastel och Pablo

Frågor och svar

Hur lång leveranstid är det?
Standardfrakt: 2-5 vardagar
Priofrakt: 1-2 vardagar
Mypack Home: 2-5 vardagar
Airmee: Se nedan

Hur fungerar Airmee Hemleverans?
Med Airmee erbjuder vi hemleverans av dina varor. Det kostar samma som vanlig frakt. Airmee är tillgängligt i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Linköping och Norrköping. I kassan ser du om ditt postnummer omfattas av leveransområdet.

Se mer information om Airmee här

Hur mycket kostar frakten?
Airmee: 29 kr (Fri frakt över 299 kr)
Standardfrakt: 29 kr (Fri frakt över 299 kr)
Priofrakt: 39 kr (19 kr över 299 kr)
Mypack Home: 79 kr (49 kr över 299 kr)
Hämta på Pen Store: 0 kr

Hur levereras varorna?
Standardfrakt: i brevlåda eller till ombud.
Priofrakt: i brevlåda eller till ombud.
Airmee: Med bud till din dörr.
Mypack Home: Med bud till din dörr.
Hämta på Pen Store: du får ett mejl när varorna finns att hämta.
Företagsleverans: med paket till företagsadressen.

Var är min order?
När vi skickat din order får du ett sändningsnummer per mejl, och med detta kan du spåra din försändelse. Ladda gärna ner appen Mina Paket så kan du lätt spåra dina försändelser från Pen Store och många andra e-handlare!

Jag har inte fått någon orderbekräftelse, när kommer den?
Din orderbekräftelse skickas strax efter att du lagt din order. Titta gärna i skräpposten om du inte har mottagit din bekräftelse. Annars kan det vara så att mejladressen är felstavad, vänligen kontakta då oss så ändrar vi!

Hur beställer jag som företagskund?
Välj Företagskund (exkl moms) högst upp eller längst ner på sajten. Vår kundtjänst hjälper gärna till vid frågor eller offert vid större inköp.



Vilka betalsätt erbjuder ni?
Till både privatkunder och företagskunder erbjuder vi genom Collector följande betalsätt:
Faktura (14 dagar)
Kortbetalning
Banköverföring
Delbetalning
Swish

Jag har valt att betala mot faktura. När får jag den?
Din Collector-faktura mejlas inom en dag, efter att vi skickat din order.
Har du tappat bort eller inte fått din faktura? Logga in på minasidor.collector.se och ladda ner en fakturakopia.

Varför kan jag inte välja faktura som betalsätt?
Det kan bero på din personliga kreditlimit hos Collector, eller något annat kan behöva justeras. Ofta går det att lösa. Kontakta Collector på 010-161 01 00 så hjälper de dig vidare!

Jag vill inte ange mitt personnummer. Kan jag ändå handla?
Ja absolut! I vår kassa kan du trycka på "Vill du inte ange personnummer?" och får då istället manuellt fylla i din leveransadress. Du kan därefter gå vidare med kort, bankbetalning eller Swish.

Hur nyttjar jag min ångerrätt?
Vi har fria returer och bjuder på frakten tillbaka till oss. Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar från penstore.se. Om du vill returnera en produkt, kontakta vår kundtjänst och be om en förbetald retursedel.

Var ligger er fysiska butik?
Vi finns på Hornsgatan 98 på Södermalm i Stockholm. Tänk på att du kan handla online för att sedan hämta din order i butiken i Stockholm. Klicka här för mer information och öppettider!

Jag har sett en produkt på nätet, finns den i butiken i Stockholm?
Kundtjänst kan tyvärr inte se aktuellt lagersaldo i butiken. Kontakta butiken på 08-515 10 250 (knappval #2) så hjälper de dig!


Har du andra frågor? Tveka inte att kontakta oss!




Logga in

Choose your location